20 Eylül 2014 Cumartesi

TUHAFLIKLAR MÜZESİ KUNSTKAMERA


St Petersburg’da Neva Nehri Kıyısında, Vasilevsky Adasında yer alan Kunstkamera Müzesi Dünyanın en eski müzesidir.






Soldaki Kubbeli Bina "Kunstkamera"




Girişler bu sarı binadan yapılıyor. 
Konumu itibariyle mükemmel fotoğraflar çekebileceğiniz bu binanın içi, dışı kadar iç açıcı değildir. Bu nedenle eğer ki okuyacaklarınızdan etkilenecekseniz şimdiden okumaktan vazgeçmenizi öneririm.




Kanal Turunda Çektiğim Bir Foto




Anatomi Salonu
http://web1.kunstkamera.ru/english/  sitesinden alınmıştır.

Almanca “konst-kamer”, yani sanat odası anlamına gelen bu müzenin ismini “meraklar odası”  “Nadir eşyalar odası”olarak da çevirmek mümkün. Ama asıl adı Kunstkamera Antropoloji ve Etnoğrafya Müzesi.



Müze girişi

Müze Çar I. Pedro tarafından 1714 yılında kurulmuş.  Müzenin ilk yıllarında müzede yaşayan ve fiziksel engelleri olan insanlar da bulunmaktaymış. 



http://web1.kunstkamera.ru/english/  sitesinden alınmıştır.
Müzede sadece bu tuhaf canlılar sergilenmiyor. Kuzey Amerika, Japonya, Çin ve Moğol, Hindistan ve Endonezya, Avusturalya ve Okyanusya bölümleri de var. Anca ben bu yazıda sadece tuhaflıklar kısmından bahsedeceğim. Aşağıda diğer bölümlerden bir kaç fotoğraf görebilirsiniz.


Moğol - Çin Kıyafetleri



Kıyafetlerin her biri gerçek özenle korunmuş. Hatta üzerinde lekeler bile görülebiliyor.


Avlanan İnsan


Çay böyle de demlenebilir.
İçinde farklı kültürlerden 2 milyona yakın eseri saklayan müzenin en ilgi çekici bölümü de anatomi bölümü. Bu bölümde insanı hayretler içinde bırakan tuhaf canlıların örneklerini görmek mümkün. Yarı insan yarı hayvan yaratıklar, birbirine yapışık yeni doğmuş bebekler, böcekler, çift başlı hayvanlar vs.. İnsanın tüm bunlar karşısında kanı donuyor. Kimine hayretle bakarken kimi de tiksindiriyor insanı.. Tüm bu koleksiyonun sahibinin Petro olması da neden ona Deli Petro dendiğinin bir kanıtı sanırım.


Michaelwtravels.com sitesinden alınmıştır.



 Petro Hollanda’dan anatomi uzmanı DR. Ruysch’u yanına getirterek anatomi çalışmaları yapmış. Deneylere kendisi de katılmış. 




Kullandıkları aletler
Anne karnındaki ceninlere hayvan hücreleri enjekte etmişler ve bu bebekleri sezeryan yoluyla anne karnından almışlar. İnsanı kanını donduran bu çalışmalar ek olarak da bebekleri canlı canlı kesmişler, içlerini boşaltıp incelemişler.



http://web1.kunstkamera.ru/english/ sitesinden alınmıştır.
 
http://web1.kunstkamera.ru/english/ sitesinden alınmıştır.
Canlı canlı kesildiği nasıl da belli oluyor.
 Bu deneylerde ölen annelere mi üzülsek yoksa ortaya çıkan hayvan ile insan karışımlı boynuzlu bebeklere mi bilemedik. Zaten insan bu bebeklere bakarken bir tuhaf oluyor. Bir insanın bunu nasıl yaptığına anlam veremiyor. Çalışmalar neredeyse 300 yıllık ve hiç bozulmamış, kavanozlarda saklanıyor.






http://web1.kunstkamera.ru/english/ sitesinden alınmıştır.
Petro tüm bu yaptıkları ile kalmamış. Rus halkına kendilerine getirecekleri her bir tuhaf bebek için para vereceğini söylemiş.  Zavallı fakir Rus halkı kadınları ( kesinlikle aşağılamak için söylemiyorum. Acıma duygumu ifade etmek istediğim için ) para alabilmek umuduyla karınlarının üstüne atlayıp, karınlarını tekmeletip hasarlı bebeklerini Petro’ya satmışlar. 




http://web1.kunstkamera.ru/english/ sitesinden alınmıştır.
Müzenin anatomi bölümünde fotoğraf çekmek yasak. Her bir odasında “babuşka” (nine) adı verilen kadınlar görevli. Kavanozlara fazla yaklaştığınızda ya da birinin önünde çok fazla beklediğinizde yüksek sesle bağırıyorlar.  Çok dikkatliler. Nasıl başardım bilemiyorum ama bu kadar denetimin içinde 2 adet fotoğraf çekebildim. Şimdi olsa cesaret eder miyim bilemiyorum doğrusu !



Kaçak çektiğim foto 1


Hidrosafali olan bir kız çocuğu
Kaçak çektiğim foto 2




Müze her gün yüzlerce ziyaretçiyi ağırlıyor. Türk turlarının programında bu müze yok. Bu nedenle eğer Rusya’ya gidecekseniz turla değil kendi başınıza gitmenizi öneririm. ( Sadece Rusya değil aslında tüm ülkeleri insanın kendisinin keşfetmesi gerektiğine inanıyorum.) Türk turiste rastlamadığımız tek yer bu müzeydi diyebilirim.  Müze girişinde her müzede karşılaştığımız uzun bir kuyruk karşılıyor bizi. Ancak burada makinelerden alma şansımız yok. Mecburen sıra bekliyoruz. (45 dk.) 



Giriş Bileti
 Kunstkamera’ya girmek için 250 Ruble ödemeniz yeterli. İçerde Audio  guide’a ihtiyaç duymuyorsunuz çünkü her bir çalışmanın yanında İngilizcesi de yazıyor.


Giriş Bileti
Yaz tatili olduğu için öğrencileri müzede görmüyoruz. Ama öğreniyoruz ki Rusya'da 10 yaş itibariyle tüm çocuklara yaşadıkları kenti tanımaları için kültür dersleri müzelerde veriliyor. Eğitim için örnek bir uygulama. Üstelik öğrenciler her geldiklerinde, konularıyla ilgili müze bölümlerini geziyorlar ve aynı müzeyi mezun olana kadar birkaç kez ziyaret etmiş oluyorlar. Ancak böyle bir müzeyi çocukların gezmesi ne kadar doğru onu düşünüyorum!



Parçalanmış insan bedeni




Bebek eli



Parçalanmış bedenler, minicik bebeklerin kirpiklerine kadar zarar görmeden duruyor olması, o zamanki bilimsel bilgi ile anne karnına hayvan hücresi enjekte edilmesi gerçekten kanımı donduyor. Biraz daha kalsam sanki beni de birazdan birileri parçalayacakmış hissine kapılarak müzeden ayrılıyorum. Etkisi hala sürüyor diyebilirim. 

Ş.A









8 yorum:

  1. Şule'cim blogunu yeni kesfettim. Bu yazını bir çırpıda okudum. Ne kadar yalın bir dille ama ayrıntılar vererek anlatmıssın. Rusya'ya gitmeyi cok istiyorum. Gidersem bu müzeye mutlaka gidicem.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Elifcim beğenmene sevindim.Gidersen mutlaka haberleşelim :) Kolaylık sağlayacak notlar almıştım özellikle Petersburg'la ilgili :)

    YanıtlaSil
  3. Tamam canim ;) mutlaka tavsiye icin aricam seni.

    YanıtlaSil
  4. Çok güzeldi, teşekkürler (y)

    YanıtlaSil
  5. Merak edip okudum. 3 sene once yazmissin ama bilgilendiriciydi. Tesekkur ediyorum =)

    YanıtlaSil
  6. çok güzel ve çok yararlı bir bilgi oldu benim için en tuhaf müzeler hakkında bir sunu hazırlıyordum işime çok yaradı bu yazı. çok saolun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşinize yaramasına sevindim
      Yardımcı olacağım bir şey olursa destek olmak isterim.

      Sil

Yorumun en kısa sürede sayfamda yayınlanacak.
Teşekkür ederim :)